(الَّذِینَ آتَیْناهُمُ الْکِتابَ یَعْرِفُونَهُ کَما یَعْرِفُونَ أَبْناءَهُمُ)

در اولین فرصت یعنی اکران روز اول فیلم محمد رسول الله را دیدم و حظ وبهره فروان بردم.آنچه دیدیم از نظر فنی و سینمایی عالی بود.تصویر برداری،صداگزاری،چهره پردازی،گریم و بازی بازیگران بسیار عالی بود.جدای از نمایش سختی زندگی پیامبر و محبت و رحمت ایشان ، برای من دونکته از این فیلم سه ساعته پررنگ تر بود.یکی اینکه در اوج جهالت وبی خبری مطلق مردم مکه از بدنیا آمدن پیامبری که عالم بشریت را متاثر خواهد کرد دو قوم از بدنیا آمدن او با خبر بودند و بعد ها قرآن این مساله را بیان کرد.دوقوم که دارای کتاب بودند.یهود و نصاری.

در این فیلم به خوبی نشان می دهد که چگونه یهود بدنبال کودکی که بدنیا آمده است مکه را زیررو می کند.آنها که خود را قوم برگزیده می دانند باور ندارند که آن منجی وعده داده شده در تورات از عرب باشد.لذا وقتی فهمیدند که آن پیامبر آخرین از عرب است در صدد قتل او برامدند. که عبدالمطلب محمد را به دایه سپرد تا از مکه دور باشد و جانش در امان.قوم دیگری که پیامبر را بخوبی می شناخت پنانکه قران کریم فرمود پیامبر را مانند اولاد خود میشناختند،مسیحیان بودند .بحیرای نصرانی آیات بشارت نبوت محمد (ص) را برای ابوطالب خواند .

نکته دوم که از نظر بنده مهم است برخورد دوگانه این دو گروه با نبوت پیامبر بود.یکی در صدد قتل او بر آمد ولی دیگری جان او را نجات داد.این مطلب مهم را نیز قران به روشنی بیان کرده است.

«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ قالُوا إِنَّا نَصاری‏ ...»

قران کریم میفرماید دشمن ترین مردم برای مسلمانان یهودیان هستند و صمیمی ترین دوستان برای مسلمانان مسیحیان هستند.

در کل حتما برید فیلم محمدرسول الله را ببینید هم خودتون بهرمند بشید و هم تبلیغی برای این فیلم بشه.